داروهای گیاهی ترک اعتیاد

داروهای گیاهی ترک اعتیاد

کمپ ترک اعتیاد سیدین: گیاهان دارویی از دیرباز مورد استفاده بشر بوده اند و بسیاری بر این باورند که عوامل بیماری و درد بشر با منشا طبیعی است و از آنجا که در چرخه طبیعت هر ماده و موجودی در چرخه غذایی موجود دیگر است پس درد و درمان همگی در طبیعت وجود دارند یعنی اگر ویروس و یا باکتری در طبیعت باشد قطعا آن ویروس دشمنی دارد که آن نیز در طبیعت است.

در مورد ترک اعتیاد نیز گیاهانی وجود دارند که به واسطه وجود عناصر و مواد مسکنی که در آنها وجود دارد می توانند به فرایند بهبود علائم ترک اعتیاد کمک نمایند.

قطعا ترک اعتیاد باید به میل و اراده فرد باشد و این گیاهان فقط کمک کننده هستند

در زیر تعدادی از این گیاهان را بر می شمریم

زنجبیل

زنجبیل از گیاهان دارویی انرژی‌زا است و می‌تواند به تسکین درد‌های عضلانی ناشی از ترک اعتیاد و بهبود حالت تهوع ناشی از آن کمک زیادی کند.

فواید زنجبیل

  • تسکین درد‌های عضلانی ناشی از ترک اعتیاد
  • بهبود حالت تهوع ناشی از ترک
  • داروی جایگزین برای کاهش علائم قرص‌های مخدر مورفین
  • اثر مثبت در بهبود علائم افسردگی و اضطراب

ریوند چینی

گیاه دارویی ریوند چینی، سستی و خماری را در افراد معتاد کاهش می‌دهد و نشاط آور است. همچین به کاهش مشکلات گوارشی، یبوست و بهبود تهوع کمک می‌کند.

اسپند

هارمین و آلکالوئید موجود در عصاره اسفند از انتاگونیست‌های سروتونین محسوب میشوند که محرک سیستم اعصاب مرکزی و مهار کننده آنزیم منوآمین اکسیداز است. این ویژگی‌ها کمک شایانی به تسکین درد و بی‌تابی‌های فرد معتاد می‌کند.

تاتوره سیاه

تاتوره سیاه خاصیت ضد درد و مسکن دارد و تسکین دهنده خوبی برای درد‌های ناشی از ترک مواد مخدر است.

دم کرده زرشک و بید

این دم کرده، حاوی مواد افیونی است و نوشیدن آن موجب خون رسانی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. بربرین موجود در گیاه زرشک اثرات آنتی کلینرژیک، ضد تشنجی و ضد اسپاسم دارد. این گیاه در دوز‌های کم و به صورت خوراکی دارای خواص ضد اضطرابی است. همچنین پوست درخت بید که یک آسپرین طبیعی و گیاهی است و نوعی مسکن درد گیاهی محسوب می‌شود.

جوی دو سر

این گیاه مقوی اعصاب و آرام بخش است و در طب سنتی برای بی خوابی و اضطراب به کار می‌رود.

بادرنجبویه

گیاه دارویی بادرنجبویه دارای خواص ضد درد، ضد اضطراب، آرام بخش، ضد تشنج و خواب آور است و عوارض ناشی از ترک مواد مخدر را کاهش می‌دهد.

زنیان

زنیان دارای خاصیت ضد اسپاسم است و همانند داروی متادون بر کاهش علائم سندروم ترک اعتیاد موثر است.

اسطوخودوس

اسطوخودوس دارای اثرات ضد اسپاسمی، آرام بخشی، ضد افسردگی، خواب آوری و ضد تشنجی است. از خواص اسطوخودوس برای آرامش و کاهش علائم ناشی از ترک اعتیاد در معتادان میتوان استفاده کرد. مصرف دمنوش اسطوخودوس همراه با سنبل الطیب برای آرام بخشی ناشی از ترک اعتیاد مفید است.

گل ساعتی

از شایعترین عوارض ترک اعتیاد، بدخلقی و عصبی بودن است. همچنین مشکل در خوابیدن، بیقراری زانو‌ها و پا‌ها تا جایی که شاید نتوانند تا چند روز یک خواب خوب داشته باشند. برای درمان این حالت دمنوش گل ساعتی مفید خواهد بود.

شما میتوانید دمنوش این گیاهان را تهیه کرده با کمی عسل مصرف کنید، اما لازم است همانند سایر گیاهان دارویی از زیاده‌روی در مصرف آن‌ها خودداری و همواره زیر نظر پزشک متخصص مصرف کنید.

علف چای

این گیاه مسکن اعصاب و آرام بخش است و دارای اثرات ضد تشنج و ضد درد است و مصرف آن میتواند مفید واقع شود.

خرفه

خرفه گیاهی است علفی و گوشتی که دارای خواص آنتی اسپاسمودیک و شل کننده عضلانی است و با کمترین عارضه جانبی میتواند به معتادان در کاهش علائم ترک اعتیاد کمک کند.

جدوار

گیاه جدوار دارای ویژگی ضد تشنج است و دارای طیف وسیعی از فعالیت‌های ضد استرسی در مقابل فاکتور‌های استرس‌زای مختلف است. داروی حب جدوار یک مسکن گیاهی قوی است که برای تسکین درد‌های استخوانی، درد‌های مفصلی و ماهیچه‌ای مفید است و به کاهش علائم ترک اعتیاد و بازسازی بدن بعد از ترک، کمک شایانی می‌کند.

نکته مهم:

بعضی افراد سودجو با تهیه موادی تقلبی در قالب قرص و یا شربت های گیاهی ترک اعتیاد اقدام به فروش آنها می نمایند که پس از بررسی کارشناسان سازمان بهزیستی مشخص گردیده بخش عمده این داروها از موادی شامل متادون ، آستامنوفین ، ناپروکسین و قرص b2 تشکیل گردیده که برخی از این مواد در صورت استفاده غیر علمی خودمی توانند باعت اعتیاد یا مضرات دیگری برای بدن گردند.

همچنین برخی از  داروهای گیاهی بر حسب اینکه گیاهی هستند نباید بیش از اندازه مصرف گردند یا با داروهای دیگر همزمان مصرف شوند زیرا به مانند سم در بدن عمل خواهند گرد.

پس جهت مصرف هر گونه داروی گیاهی با پزشک متخصص گیاه دارویی مشورت نمایید و اگر داروهای خاصی جهت بیماری خاصی میل می کنید ، پزشک را مطلع نمایید.

برداشتی از: مجله علوم پزشکی (ویژه نامه فراورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی)

09195352351

09304741713

09927272951

بلد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

30 دیدگاه دربارهٔ «داروهای گیاهی ترک اعتیاد»

  1. سلام. اگر کسی را بخواهد بکشد به او مواد تعارف می کند. اگر جلوی نفست را گرفتی از مرگ تدریجی نجات یافتی .کسی که به جهنم می رود می خواهد دوست هم بیاورد در انتخاب دوست مواظب باشید با افراد ناباب دوست نشوید این همه مواد در اطرافمون آنقدر زیاد کرده اند انسان باشیم در انتخاب دوست دقت کنیم اسیر مواد نشویم.

    1. سلام میشه دمنوش های که دوست عزیز استفاده کرده بگید یا از وسوسه نشدن بگید من ۶ روزه ترکم لطفا کمکم کنید

      1. سلام. مقاله گیاهان دارویی را در لینک زیر مطالعه نمایید. در مورد وسوسه ، باید خودتان را پیاده روی، ورزش های سبک،شنا ، فیلم و .. مشغول کنید. هر چه زمان بیشتری بگذرد،وسوه کمتر می شود
        گیاهان دارویی ترک اعتیاد

      1. سلام من الان سه روز تریاک ترک کردم ولی شب پاهام میسوزه نمیزاره بخابم باید چیکار کرد.تشکر

      2. درود بر شما و امید به اینکه پاک بمانید.
        این احساس ممکن است ناشی از تغییرات شيميائي بدن به علت قطع مصرف ترياك باشد
        یعنی اگرچه فرد اعتیاد را به طور کامل ترک کرده است، اما مواد سمی به طور کامل از خون او حذف نشده است و به مدت طولانی تری برای سم زدایی خون نیاز دارد.
        این علایم عموما طی چند روز کم کم از بین می روند.

        می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:
        1. استفاده از کرم‌ها یا ژل‌های ضد التهاب و ضد درد موضعی.
        2. استفاده از یخ یا سردی بر روی ناحیه مورد سوزش.
        3.مصرف فراوان آب در طول روز

        اما توصیه می شود برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید و تحت نظر پزشک باشید

    1. سلام . حتما برای خرید و مشاوره گیاهان دارویی به فروشگاه های گیاه دارویی مراجعه نمایید که توسط گیاه پزشک یا افراد با تجربه اداره می گردند و مقدار و نحوه مصرف این داروهای گیاهی را از آنان جویا شوید

      1. سلام شوهر من چهل روز تریاک ترک کرده بود که سوزش سر داشت ترسید شروع کرد به چه دلیل بوده این سوزش آیا درمان دارد

    1. سلام و ادب. مشاورین مرکز آماه مشاوره رایگان به هموطنان گرامی هستند. لطفا با مشاور مرکز تماس بگیرید

      1. ای کاش یک دارو پیدا می‌شد که میتونستم ب2 رو ترک کنم.. درسته با اراده قوی میشه ترک کرد اما برای ترک به حداقل یکماه زمان نیاز دارم که اونم به یک پشتوانه پولی نیازه که کار امثال من نیست چون ما یک روز کار نکنیم فردا بدهکار مردم میشیم اما یک داروی خوب خیلی به ما در ترک کمک میکنه که هم کار کنیم هم کم کم کنار بزاریم

      2. سلام . در منزل هم می شود ترک کرد ولی دستور عمل رو باید با مشاور یا پزشک مرکز جویا بشوید

      3. سلام . اولین قدم اراده و خواستن هست . بله می شود . مقاله :بهترین روش ترک اعتیاد در خانه” در همین وبسایت هست را مطالعه نمایید. شرکت در جلسات NA هم که جلسات مشاوره و تبادل تجربیات و کسب تجربه از دیگران است نیز بسیار مفید است . می توانید جهت مشاوره با مشاورین کمپ تماس بگیرید
        https://seyedincamp.ir/ترک-اعتیاد-در-خانه//

      4. سلام دوست عزیز. در بسیاری از موارد و بدون هیچ چشم داشتی مشاورین ما پاسخگوی تلفنی هستند اما در برخی مواردی جهت مشاوره نیاز به صحبت رو در رو و مشاهده وضعیت روحی و جسمی بیمار است تا متناسب با آن مشاوره داده شود .همکاران ما در مرکز جهت مشاوره مبلغی اخذ نمی کنند و متناسب با وضعیت بیمار بهترین راهکار را پیشنهاد می دهند .

      5. سلام این مواد گیاهی که بالا نام بردی چگونه درست و استفاده کنیم منظورم طرز درست کردنشون چگونه هست

    1. آقا احمد مثل شما بودم .روزی ۴ عدد ۴۰ میخوردم حالا شما یکی میخوری درسته روزی نصف یعنی ۲۰ نصفش میشه یه ۳ روز بعد ربعش بخور کم کم ، کم کن. تا میتونی ترک کنی با ارادت. انجمن برو داداش .

      1. من 3 ساله تنها روزی یک بست تریاک میکشیدم گاها هم که شرایط نبود متادون 5 اوخر 3 ماه تنها متادون 5 هر روز میخوردم 10 روزه ناگهانی گذاشتم کنار هرچی بود رفع شد اما شبها سوزش کف پا کلافگی تو کل بدن بیخوابی گر گرفتن چیکار کنم ایا دمنوش هست این مشکلات رو حل کنه چون بمیرمم دیگه نمیخوام سمتش برم

    1. با سلام .بهتر است با مشاور کمپ به صورت تلفنی صحبت کنید.فراموش نکنید که تصمیم‌گیری برای ترک اعتیاد به مصرف قرص b2 شما اولین قدم به سوی موفقیت است. تفکر مثبت و اعتماد به نفس باعث می‌شود که شما بتوانید به موفقیت برسید.

      1. ممنون از این اطلاعات که شمارا مانند انسان یعنی اشرف مخلوقات معرفی مینماید ..
        بشر دوپا موجودیست همانند دیگر حیوانات ودر زمره حیوانات دوپاست ولی تفاوت در اینجاست که با رفتار کردار وگفتار وبهتر بگویم پندارش یعنی فکری که در مغزش شکل میگیرد میتوانند ابتدا به آدمیت وسپس به انسانیت برسند .یکی از صفات آدم اینکه دروغ نمیگوید اینکار سختیست ولی در انسانیت کی پندارش را به هیج قیمتی بد نمیکند
        از اطلاعات انسانیه شما بسیار سپاسگذارم بشر دوپا حمید رضا افغانی

      2. دوایی از عطاری گرفته ام برای ترک که گفته مواد شیمیایی نداره خیلی هم تند هست خوابم را زیاد کرده ارومم میکنه تمرگز توی کار میبره بالا ولی یه مقدار فراموش کار شدم میشه لطف کنید توضیح بدید میتونه چی باشه

      3. سلام . با توجه به توضیحات شما، احتمال اینکه موادی همچون b2 یا ترکیباتی از آمفتامین در آن باشد زیاد است . پایه داروی گیاهی تقریبا همان هایی است که در بالا ذکر شده و ترجیحا از همین گیاهان استفاده کنید و از عطار یا گیاه پزشک بخواهید که ترکیبی از آنها را برای شما تهیه نماید .

شروع گفتگو
1
مشاور آنلاین واتساپ
سلام و عرض ادب
اگر سوالی در مورد پذیرش بیمار در کمپ ترک اعتیاد سیدین دارید ، به صورت آنلاین اینجا در واتساپ می توانید بپرسید.
برای ادامه گفتگو بر روی " شروع گفتگو" کلیک نمایید.